/* remove if you have jquery before */

/* you can add more images here */

07 March 2015

TAK SUSAH NAK SENANG ..TAPI SENANG SANGAT NAK SUSAH

Kesihatan itu nikmat yang tiada ganti. Bertukarlah sekarang sebelum terlambat.


Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Dah sarapan pagi semua? minum apa pagi ni? Ada yang minum teh 0, kopi, jus buah @ mungkin teh tarik dan milo ais?  sarapan pula dengan kuih lapis @ nasi lemak sambal ikan bilis ......sedapnya kan?  Alhamdulillah...semua makanan  dan minuman yang sedap adalah nikmat yg dapat menggembirakan kita semua.



Tapi nikmat itu boleh jadi mudarat jika kita terlebih makan. Terlebih gula bole kena kencing manis. terlebih makan bole jadi obesiti. kalo terlebih semua bole dapat sakit jantung , stroke, gout, karies gigi dan macam2 lagi. 

Berapa sudu gula  yang  kita dah ambil harini? pernah tak  kira? mari kita tengok jadual ni





Amat sukar untuk kita sukat @ catu pengambilan gula harian kerana kita consume gula bukan hanya dari  gula pasir  tapi juga gula semula jadi yang terdapat dalam nasi , sayuran dan buah - buahan. Kerana gula  dan karbo yg berlebihan akan ditukar menjadi lemak  yang terkumpul dan menjadi punca obesiti.

Kajian terkini juga  menunjukkan gula pemangkin kepada sel kanser dalam badan .  






Pada usia 35 tahun saya sedar sudah lama saya menggunakan gula pasir dalam makanan dan minuman. Lebih 30 tahun .
Jika saya teruskan tabiat ini untuk 10 tahun lagi, saya rasa  akan tersenarai dalam statistik penghidap diabetes di Malaysia. Ini kerana arwah bapa saya juga penghidap diabetes.  Malah ketika mengandung anak ke dua dan ketiga , saya kena mengawal pengambilan gula kerana paras gula melebihi tahap normal.

 Bagi saya amat mustahil untuk saya sukat pengambilan gula harian. Semua makanan nampak tempting . Ini makin menambah naik berat badan saya yg sedia berat ...saya susah hati.

Anak - anak saya juga kurang minum air kosong. mereka amat gemar air manis. Si kakak pernah beberapa kali kena kencing kotor. Dan abang di sunat awal kerana kencing kotor  juga.

Oleh sebab itu, bila saya dapat tau  tentang gula sihat stevia RCC saya terus mencuba dan menukar penggunaan gula pasir di rumah kepada stevia. Sebagai suri rumah sayalah yang mengawal makanan ahli keluarga .

 Sebelum ni memang saya tau kebaikan stevia  tapi tak amik port sgt. Banyak produk stevia ada di pasaran sekarang. Ada teh stevia, stevia walit, daun stevia dll. Tapi saya bukanla seorang yang suka minum ubat  @  makan suppliment . Kalau beli suppliment @ vitamin memang tak pernah habis. Tengok2 dah expired....huhuhu.

Tapi STEVIA RCC hanya pure ekstrak stevia + air R.O . Jadi kita bole guna dalam pelbagai masakan dan minuman sama macam kita guna gula pasir.   Dan yang paling best ! bole kumpul mata ganjaran, ada tabung khairat kematian, ada tabung kebajikan kalau berlaku kemalangan dll.  Sesuatu yang tidak ditawarkan oleh mana2 syarikat pengeluar gula di Malaysia.
Selama guna gula pasir 30 tahun ni tak do dapek apo2 faedah pun..Yang makin kayo tokey gulo Tan Sri Robert tu ha!

Nak tak nak memang kena guna gula hari2 ..ishh rugi sgt kalo tak pakai gula sihat  RCC ni. 
Manala tau 10 tahun lagi dapat claim pakej umrah ke?  heheh. Kita kan pengguna bijak..

Setelah 3 botol penggunaan, saya rasa sendiri perbezaannya. Tapak kaki terutamanya tumit yang sakit acap kali bangun tidur dah hilang.. dah beberapa tahun saya menderita sakit ni ..kalo bangun tidur amik masa 10 minit sebelum saya boleh berjalan.

Selama ini saya cuma amalkan urutan kerana makcik tukang urut cakap byk angin dan sakit ni mungkin sebab berat badan bertambah.
kalau jumpa doktor pun cuma bagi pain killer.  Saya mulai sedar pada usia 3 siri saya dah kena sakit sendi dan otot.
Tp alhamdulillah, setelah mengamalkan gula sihat stevia sakit tumit  dah hilang sekarang.

Selain itu berat badan saya menunjukkan penurunan setelah mengamalkan air detox di tambah beberapa titik stevia. kalo saya exercise mesti akan lebih cepat turun berat..heee

Saya juga dah tak risau kalo anak - anak minum air manis. Kat rumah kami memang totally  bancuh air dengan gula stevia sekarang. Semut  pun tak suka stevia kerana jika diambil terus ke lidah  akan rasa pahit dimulut.

Mudah  !  cuma titikkan 2 titis sahaja untuk jug sukatan 250ml, saya juga tak perlu risau kalo gula tumpah @ bersepah dan dihurung semut.  Kecil dan comel mudah dibawa ke mana - mana

Sememangnya  banyak kebaikan setelah bertukar ke gula sihat stevia.  banyak testimoni pesakit sembuh selepas bertukar ke gula stevia walaupun gula Stevia bukanlah ubat, tetapi ekstrak stevia dan air R.O sahaja

Sememangnya manis itu sangatla sedap  dan kesihatan adalah nikmat paling besar dalam hidup kita.

Memang ngeri kalo kena diabetes sampai kena potong kaki, ada yang buta di sebabkan paras gula dalam darah yg sangat tinggi.


Jadi saya nak ajak kawan - kawan semua tukarlah gula pasir di dapur kepada gula STEVIA RCC kerana ia mampu mencegah pelbagai penyakit .  Dah berpuluh - puluh tahun kita setia pada gula pasir yang tanpa kita sedar menjemput penyakit singgah ke dalam badan . Mencegah adalah lebih baik dari merawat.

Selain manis yang menyihatkan, banyak kelebihan jika menjadi ahli STEVIA RCC .  beli 3 botol @ RM 140 terus   jadi ahli SEUMUR HIDUP. Tak yah pening2 nak renew membership ke apa ...sbb tak de yuran tahunan. 

Sebarkan kebaikan dan kelebihan gula sihat Stevia RCC. Mudah - mudahan memberi manfaat kepada semua.  Hubungi saya di whatsapp 012 6756741 untuk sebarang pertanyaan.


1 comment:

PAk JUSTAN DI BATANG said...

Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

VVV